Aké logo si vybrať? Spoznajte výhody a nevýhody rôznych metód tvorby loga
Výber správneho loga je kľúčovým krokom na ceste k úspechu vašej značky. Logo nie je len obyčajný grafický symbol, je to vizuálna identita vašej firmy, ktorá komunikuje jej hodnoty. V súčasnosti poznáme niekoľko metód tvorby loga. V článku si povieme o tom, ktorú z nich uprednostniť pri jednotlivých druhoch oblečenia, a pozrieme sa aj na výhody a obmedzenia, ktoré jednotlivé metódy prinášajú.

Logo rez/flex

Ide o výrez z tenkej farebnej fólie, ktorá sa následne nažehlí na oblečenie.

Metóda je vhodná takmer na každý typ textilu. Je ale nevhodné aplikovať ju na štruktúrované materiály, ako sú flisové odevy alebo froté – v týchto prípadoch je lepšie zvoliť výšivku.

Táto metóda sa takisto nedá použiť v prípade, ak motív alebo logo pozostáva z príliš malých prvkov, ako sú tenké čiary či bodky. Ide o veľmi komplikované, zdĺhavé a niekedy nemožné vyrezávanie z fólie.

Výhody metódy rez/flex

  • Použitie na takmer všetky typy textilu.
  • Veľmi rýchla a flexibilná technológia.
  • Odolnosť proti oderu a vypratiu.

Obmedzenia metódy rez/flex

  • Nie je možné aplikovať na vodeodolné materiály.
  • Nie je vhodný na štruktúrované alebo príliš flexibilné materiály, ako sú flís alebo froté.
  • Nízka priedušnosť.
  • Nižšia splývavosť.

transfer papier na textil

Zdroj: Adobestock.com

Vyšívanie loga

Výšivka predstavuje jeden z najkvalitnejších a spôsobov prezentácie loga či iného motívu. Ide o vyhotovenie loga s najdlhšou životnosťou, najmä ak sa použije na kvalitný textil. Vyšité logo odoláva vysokým teplotám pri praní a žehlení, a často sa používa na pracovné oblečenie.

Výhody vyšívaného loga

  • Dlhá životnosť.
  • Odolnosť pri častom praní.
  • Dá sa žehliť.
  • Cenovo výhodná možnosť.

Kedy vyšívané logo nie je vhodné?

Výšivku nie je možné použiť pri veľmi komplikovanom motíve, v ktorom sú zahrnuté napríklad malé prvky, respektíve tenké alebo ozdobné písmo. Takisto by sa nemala používať na softshellové materiály. Na mieste, kde je logo vyšité, totiž softshell stratí svoju funkciu, teda vodeodolnosť a nepriedušnosť.

Obmedzenia vyšívaného loga

  • Dlhší čas výroby v porovnaní s metódou rez/flex.
  • Nie je vhodné pre každú grafiku.
  • Veľkosť a zložitosť motívu môže výrazne ovplyvniť cenu loga.

V spoločnosti Ľubica používame na vyšívané logá kvalitné stroje a kvalitné nite. Cena výšivky pritom nezávisí od počtu farieb, ale od počtu stehov. Cenu teda môže ovplyvniť veľkosť výšivky a zložitosť loga.

Sieťotlač na textil

Sieťotlač je najstaršia a najefektívnejšia metóda priamej potlače textilu. V porovnaní s metódou rez/flex sa logo tlačí priamo na textil, nie na fóliu.

Farby sa na oblečenie pretláčajú cez sito, pričom sa môžu potláčať aj komplikovanejšie farebné motívy.

Sieťotlač na textil sa však nedá použiť na štruktúrované textílie, ako sú flís alebo froté.

Sieťotlač v Ľubici realizujeme strojovo a minimálny počet je 50 ks.

Výhody sieťotlače na textil

  • Dlhá životnosť.
  • Výborná stálosť farieb.
  • Vysoká kvalita a rýchlosť potlače.
  • Reálne zobrazené farby.
  • Cenovo výhodná metóda pri väčších objemoch.

Obmedzenia sieťotlače

  • Technológia náročná na prípravu.
  • Cenovo menej výhodná pri menších objemoch.
  • Nevhodná na použitie pri štruktúrovaných materiáloch, ako sú flís alebo froté.

sietotlac na textil

Zdroj: Adobestock.com

Ako si môžete u nás objednať logo?

Objednať logo si môžete prostredníctvom formulára, ktorý nájdete na našej stránke.

V prípade, ak si vytvoríte online objednávku na tovar, napíšte do poznámky v objednávke, že máte záujem o spracovanie firemného loga. Následne vás budeme kontaktovať a dohodneme si podrobnosti.

V rámci procesu spracovania loga vám pripravíme náhľady vybraných druhov oblečenia, aby ste videli presné umiestnenie a farbu loga.

So všetkými otázkami a výberom správneho loga vám radi pomôžeme, ak nás budete kontaktovať na tel. čísle: +421 2 4445 8684 alebo e-mailovej adrese: eshop@lubica.eu.